Thursday, May 19, 2011

h3ro

Semasa saya menunggu adik di dalam kereta, tangan saya asyik dengan nokia kecik saya. Saya sayang nokia ni, ialah dah berpuluh kali badan dia menghentam lantai rumah, sakit-sakit badan dia terhantuk tar parking... tapi dia tetap setia. Nombor yang dia pakai saya beli dengan harga rm5 di satu hari di sebuah konsert di Bandar Darul Aman pada tahun 2005. Zaman belajar, rm5 tu satu besar rahmat pada saya lagi pulak dapat saya gunakan untuk berkomunikasi dengan teman rapat saya ketika itu. Bermakna nombor itu ada sentimentel value. Tapi semua itu dah pun berlalu.

Sekarang saya berkira-kira nak menamatkan riwayat nombor celcom ni. Dalam asyik jari menekan-nekan butang nombor, saya terjumpa satu nama yang sangat dekat dihati saya, 'h3ro'. Saya boleh agak, lebih sebulan saya tak menelefon nombor itu. Dua tahun kebelakangan ini, salah satu hobi saya ialah menelefon nombor ini. sebelum 2 tahun ini, tuan punya nombor ini sangat suka bercakap dengan saya, saya pun merasa yang sama. Yang paling saya tak boleh lupa bila bercakap dengan hero saya yang seorang ni, sedang seronok bercakap, dia boleh saje sesuka hati mematikan perbualan kami. Saya tahu dia bukan marah, tapi memang itu kebiasaan dia, memberi salam bila memulakan bicara, tapi diakhir bicara, tup! terus hilang suara....Saya pun tak marah kerana saya tahu mungkin dia ada sedikit masalah pendengaran, hehe..tak mengapa, sebab dia buah hati pengerang jantung saya. wahai sang h3ro, saya sangat rindu, sangat,sangat,sangat dan sangat.

h3ro saya itu ialah ABAH saya... ye.. dia h3ro saya, nombor itu saya simpan lagi buat kenang-kenangan, walaupun tiap kali saya dail, ada suara "nombor yang anda dail tiada dalam perkhidmatan kami". Kalau nak kata saya macam kurang siuman, tak apalah tapi dengan cara macam itu jugaklah yang boleh buat saya hilang rindu pada h3ro saya. Suara h3ro masih kuat terngiang-ngiang di kepala saya...Anak abah katakan... degil saya, garang saya, senyum saya, sifat jenaka saya, cerewet saya, manja saya, semuanya ikut abah, sebab itu dia adalah h3ro saya.

Semoga Abah bersemadi dengan tenang 'di sana'..Al-fatihah.

3 comments:

  1. Alfatihah..untuk abah awak dan abah ksu juga...

    semoga abah2 kita ditempatkan disisiNya dan golongan yg beriman..

    Amin


    aku touching...nages ko...

    ReplyDelete
  2. alfatihah kak fad... amin..
    memula suspen, last2 terasa sedih plak.. :)

    ReplyDelete
  3. dr awal aku agak dh, mesti no arwah abah ko... moga beliau aman di sana... aamiin...

    ReplyDelete