Sunday, February 19, 2012

Laskar pelangi

Membaca tajuk saja sudah tahu itu tajuk filem. Tak pernah pun sekali tengok dari permulaan cerita, tapi kerana nak tenangkan hati kononya saya menonton habis cerita ini. Sangat terkesan dalam hati saya pada jalan ceritanya dan moral yang boleh di ambil dari kisah 10 anak-anak miskin bersama 2 orang guru yang tidak pernah kenal erti putus asa untuk mengejar cita-cita. Kenapa terkesan?.. ada sesuatu yang akan saya tinggalkan selepas ini... ye... akan tinggalkan.

Pada cerita yang lain pula, sejak dari petang sebenarnya menunggu. Penat menunggu.. tertidur sampai ke senja...sampai ke malam menunggu rupanya, tapi... kenapa mesti menunggu??, saya tak ada jawapanya. Tak apalah, buat apa menunggu kan?. (berkata dalam hati)

  

"hidup biarlah untuk memberi dengan banyak bukan menerima dengan banyak". 

Kata-kata yang saya ambil dari kisah anak-anak laskar pelangi. Ada kebenaranya....

Baiklah, nak merehatkan diri di atas katil yang empuk.

9 comments:

  1. Movie yang tak pernah bosan aku tonton.
    jom gi kat tempat shooting Laskar Pelangi ni :)

    ReplyDelete
  2. whooz: mlm td ms tgok pun aku ckp dlm hati nak p tpt ni sbb nak dengor betol2 percakpan derang... byk bunyi mcm org kite bile bcakap... kalo xsilap kat area2 sumatera selatan

    bubui: ko kena pinjam kat astro lah... :-P

    ReplyDelete
  3. aku dah tanya pacik G, dalam citer ni derang berlakon kat Belitung, sumatera selatan, mostly org melatu, bugis and sunda... patutlah ckp mcm org kite....
    Belitung ada pantai yang cantik... whooz, moh kite kesana... hehehe

    ReplyDelete
  4. Waahhh.... Gambar sawah!!!

    Jom kita p belitung! Aku dh jatuh hati

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. haaa....jangan lupa saya yee...

      cik gojes:

      kehadapan awak :
      jangan la tinggal kan saya..nnti saya sedih...
      saya nak meletak kan kepala di bahu siapa...
      nnti saya rindu..
      saya nak bercerita dengan siapa..
      nnti saya nages baru tau....

      tetibe...

      Delete
    2. kalo gitu nyanyi aje lagu peterpan... di atas paras normal...
      " fikiran ku xdapat ku megerti, kaki dikepala...kepala di kaki..." letak kepala kat kaki... bole?hahaha

      Delete
  6. Teman suka quote 'hidup biarlah untuk memberi dengan banyak bukan menerima dengan banyak'.. so, hari nie leh la mengapply quote tu buat kengkawan utk lunch nanti... :)

    ReplyDelete