Wednesday, September 1, 2010

LDP Merdeka!

31 ogos, merdeka! merdeka!...
hari cuti merdeka ni xbyk benda aku buat. Bila teringat salur paip kat dapur tersumbat semalam, tergerak hati nak cari pelocok ngan clog remover, so ajaklah si adik, nak cari benda2 tu kat taipan jek, tapi nak singgah mydin jap, lom pun sampai mydin, tengok kete dah bersusun nak masuk parking, malas nak layan jem, gerak lak g carefour ss15, hem, lagi hampeh, parking full. last2 g pasaraya hero sek 27 shah alam, giler syok, xde org, kalau nak baring guling2 pun bleh...
tgh syok2 cari barang, kawan adik ajak g bagan lalang, ape lagi, setuju jelah...sekali sekala bukak pose kat luar, ok gak layan seafood. Kat entry ni aku xmo cite pasal bagan lalang tapi pasal LDP.
OTW nak g bagan lalang, lalu LDP (lebuh raya Damansara Puchong). LDP merdeka!, sebabnya 2 tol yang aku lalu, adalah FREE!! , pelik tapi benar, kupikirkan rosak ke ape? tapi bila balik pun sama jugak FREE, so aku buat konklusi, LDP merdeka!, haha. Aku sangat sure, ramai yg lalu tol tu kompius, lagi2 yang masuk lane TnG n smartTag. Mesti dok terpikir kjap, rosak ke ape??. Ada tu berenti punyalah lama, tapi aku, xpayah pikir byk, bila touch, keluar angka rm0.00, palang dah naik, jalan terus. Saat tu terasa, inilah antara kemerdekaan yang aku cari di bumi yang tercinta ni, memandu di highway tanpa TOL. Alangkah syoknya kalau PLUS pun free time balik raya nanti... huhu, jangan mimpi!!!
Aku cari dlm paper online, ada ke cite pasal tol free ke ape, xde jumpa pun...whatever it is, terima kasih LDP, save rm6.40. Walaupun hanya rm6.40, tapi kalau dah namanye FREE, memang besh!!

6 comments:

  1. bnyk tu $6.40...kalo PLUS free, joyah blk kg tiap2 mggu le gamaknyer...

    ReplyDelete
  2. benda free memang besh.. ko kalau tisu free pun kebas.. keh keh keh..

    ReplyDelete
  3. joyahsport: bukan mu soang blk kg tiap2 mgu...aku pong same...

    blurr33: tu tisu, kalo kerepek?? sape yg suke kebas??? hehe

    ReplyDelete
  4. Free dari jam 00.01 hingga 12tgh malam 31 Ogos je. Semalam aku jimat RM3.20 ke rumah Huzz

    ReplyDelete
  5. wah.. hebat betol tarikh 31 Ogos..bertuah betul hari tu.. yg lahir hari tu pun bertuah gak.. ahaks..

    ReplyDelete