Thursday, June 2, 2011

Blues Sebelum Subuh: Jam Tangan

Menulis dari dalam bilik diwaktu subuh.

Ketika ini saya sudah mengenakan pakaian untuk ke tempat kerja, tapi saya menghadapi kesukaran untuk memilih jam tangan yang ingin saya pakai. Setiap hari sebenarnya begitu kerana saya mempunyai koleksi jam yang lebih dari 3. Itu antara kesukaan dan kegemaran saya, mengumpul jam tangan, tapi bukanlah dari jenama yang mahal sangat, cuma berjenama biasa. Ada yang saya beli sendiri dan ada juga dari pemberian teman. Dalam tempelan gambar itu cuma 5/8 dari koleksi saya, yang tersimpan ada lagi 2 utas, tapi kalau dikira dengan yang telah dikidnap oleh manusia lain, ada 11 semuanya.


Sambungan penulisan selepas subuh di atas meja di ofis saya.........

Ada masa juga saya bertukar-tukar jam mengikut keperluan, tapi kadang-kadang saya rasa sangat poyo bila berbuat begitu. Oleh kerana disebabkan salah satu jam itu tidak menggunakan kuasa bateri dan pemberian teman yang istimewa, jam tangan itu sentiasa melekap di tangan saya. Jam tangan digital pemberian adik, selalu saya gunakan unuk aktiviti lasak sahaja.


Bercerita tentang jam tangan, saya adalah manusia yang paling huru hara bila tidak memakai jam tangan dalam sehari, dan tiap waktu mata saya akan menjeling ke arah tangan lebih dari 3 kali dlm seminit, ye, itu sudah pasti.

Dan yang paling pasti, saya akan menghadiahkan teman-teman yang sangat50x istimewa dihati saya seutas jam tangan. Pada mereka-mereka yang saya panggil teman, pemberian jam tangan itu tanda kamu sangat 50x istimewa dihati saya.

6 comments:

  1. cik gebera: ye...saye ske yg bulat...sbb sy pon bulat...muahahahah
    cik kehelan: bulat begentel... aku teringat lak ske gentel bantal...huhu

    ReplyDelete
  2. bermakna aku masih belum 50x dalam hati kau la kan....merajuk aku ngan kau...

    tapi apa yang kau bagi kat aku walaupon bukan jam...aku tetap suka dan sangat2 berterima kasih...sabab ia juga dipakai hari2

    terima kasih..

    ReplyDelete
  3. pakai jam dinding jerr.. ekeke

    ReplyDelete
  4. mak irfan: lame xde imcrement n bonuss, xmampu nak bg jam kat sesape... hehehe

    ReplyDelete