Monday, June 6, 2011

Fadd Gojes

Pagi-pagi lagi sudah ade kawan yang bernama kam memanggil 'fad gojes' dan selepas itu menyuruh saya membaca email. Rupanya ada email dari lead stress saya memberitahu dia bercuti, begini isi kandungan email itu:

"I'll be on leave on monday and tuesday (6&7 June). insyaAllah..
For Samarang pipe stress, pls liase with naim or fad gojes.
"

Saya hilite kan nama saya itu supaya nampak, dan yang sangat bagusnya email itu dihantar ke seluruh department saya, Mechanical Dept, yang seramai kurang atau lebih 80 org, dan kepada seorg staf mekanikal di Kerteh yang biasa saya hubungi untuk hal kerja, dan bermakna boss besar saya En ASAM dan sesiapa sahaja yang tidak mengetahui panggilan itu, secara rasminya tahu itu adalah nama timangan saya. Perasaan geram pun ada, tapi bukanlah geram marah sebab tak ada sebab yang sgt munasabah nak marahkan lead saya itu. Perasaan nak menghempok dia ada juga, sebabnya itu boleh juga dikira email rasmi yang menyatakan ketidak hadiran kami2 ke ofis.

Pada saya sendiri, mungkin boss tidak mengambil port langsung hal2 begini kerana dia tahu, kami2 anak buah dia memang kuat bergurau sesama sendiri. Cuma rasa janggal kerana ada antara kawan2 yang tidak begitu rapat (selain meor dan kim yg selalu memanggil saya begitu, atau kam atau kherol) lalu di sebelah cubic saya memanggil saya 'fad gojes'.

Kawan2 rapat GGK mungkin sudah tahu sejarah panggilan itu. Jadi biarlah panggilan itu kekal sampai bila2 untuk kenangan di hari2 tua nanti.... Saya berangan juga untuk menjadi 'gorgeous' yang sebenar, tapi entah bila dapat di'real' kan. Tidak mengapa kalau bukan sekarang saya nak berusaha ke arah itu (ini adalah ayat poyo saya).

Yang pasti, saya mahu hati saya tetap gojess seperti sekarang dan sentiasa gojess untuk selamanya, Amin...

Kepada enchek Masyudi Manas, siap kamu hari rabu nanti...


11 comments:

  1. Ok lah tue... ade title baru gojes or more precisely..."gorgeous"... aku duk idam orang panggil aku mcm tu dari dulu kot, tapi sebab tak se gojes si fad gojes kan, so, terima je lah kurniaan yg indah nie...

    ReplyDelete
  2. Aku pun teringin nak dipanggil Gojes. Takpe Jes, panggilan tu doa tu.Moga gorgeous satu hari nanti.Kena kerja keras sket :)

    ReplyDelete
  3. fiza: auw... xpenah lak saya memanggil kamu fiza,tidak.. tidak...dan tidak... saya mahu memanggil kamu tulip..hehehe.. ok hari ini saya menjadi kawan pertama memanggil kamu gojess... i say hi to real gorgeous.. yezz, u r gorgeous xcely...(hari ini saje)nurul gojes, emm xbape sedap ddengar...ahahaha

    gerbera: miza gojes..huhu.. kau pon gojes ape..kawan yg gojes di mata aku.. i say hi to gojes yg satu ini..

    ReplyDelete
  4. kay: mahu jugak? yezz you too gorgeous to me!
    kawan2 GGK aku seme2 gojess pe.. sbb itu aku shyg seme!(^_^)

    ReplyDelete
  5. kak burn gojes! (this is nice to sebut)

    hahahhaha

    ReplyDelete
  6. huziana fauzi, kalau dah burn tang mane yg gojes?? ahahahah....
    kan kamu dlm loop GGK, of chos kamu juga gorgeous!

    ReplyDelete
  7. itam tu menawan. menawan itu gojes :D

    ReplyDelete
  8. huziana,huziana,huziana,... kalau sudah kembaq, memang saya dan kamu gojes...muahahah

    weh, tu ari kan, dlm kad kawen IMS saya menulis nama penuh kamu huziana fauzi dlm ucapan kamu itu...hehehe

    ReplyDelete
  9. oh tak mengapa. kalau ditulis "kak burn" pening pengantin baru nak siasat siapa gerangan

    ReplyDelete