Friday, June 17, 2011

Hidup Ini Hebat, Kan?? Mari Terus Maju...

Hari ini saya mahu terus maju ke hadapan. Saya tidak mahu hidup dalam banyak cerita kemurungan dan kesedihan. Selama ini saya gembira dan ada masa terlalu gembira, jadi sekarang saya tidak mahu terlalu gembira. Saya harus gembira pada kadar yang biasa-biasa sahaja. Banyak lagi perkara-perkara yang harus saya raikan dalam hidup ini. Contohnya, memanjat bukit dan gunung-gunung yang belum dipanjat, makanan sedap dan muvi2 yang best untuk ditonton.

Esok bermula sesi kuliah untuk kelas 'Top-up' di UPM. Maka dengan ini saya sangat pasti, hari-hari saya selama sebulan lebih akan datang akan jadi sangat sibuk dan sibuk. Bak kata jiran sebelah cubic saya, "dah tua-tua belajar..." ayat itu saya tau hanya gurauan, tapi realitinya betul, bila dah berumur sikit, rasa malas itu ada lebih lagi sudah 4 tahun meninggalkan kuliah. Bukan saja malas, lambat tangkap mungkin juga..hahahaha

Apa yang pasti, saya sudah buang kemurungan dan kesedihan tahap dewa itu jauh-jauh. Terima Kasih kepada Ustazah mengaji saya kerana mengajarkan ayat penghilang duka. Saya teringat ketika dia memberikan ayat itu, sambil bersalam dan mencium tanganya, ustazah berkata "fadzilah, jangan sedih-sedih lagi ye, amalkan bacaan ayat itu". Saya tergamam tanpa berkata dan hanya tersenyum malu sambil terdetik di hati " macamana ustazah tau saya sedang bersedih?"
... tiada jawapan.

Saya sertakan ayat penghilang duka, diambil dari Surah Yassin, ayat 76. Mari kita sama2 amalkannya, InsyaAllah.


Maksudnya: Maka janganlah engkau (wahai Muhammad) berdukacita disebabkan tuduhan-tuduhan mereka (terhadapmu). Sesungguhnya Kami mengetahui apa yang mereka rahsiakan dan apa yang mereka nyatakan.

Mari kita maju ke hadapa...

3 comments:

  1. Yeahhh... forget the past... and let's move on babe

    ReplyDelete
  2. tq bebeh! mesti mv on, r u with me?? hehehe..

    ReplyDelete
  3. i like to move it, move it.. (ala gaya lemur madagascar)

    ReplyDelete