Thursday, June 9, 2011

Tulisan Berat untuk Seoarng Teman Yang Saya Rindu

Mendengar satu lagu diradio semasa memandu ke tempat kerja, pagi ini saya ingin menulis tentang rasa rindu pada seorang teman yang sangat rapat dan melekat di hati saya. Sebenarnya baru seminggu lepas kami berjumpa setelah saya rasa hampir empat bulan tidak berjumpa. Untuk istilah teman rapat, jangka masa empat bulan itu amat pelik saya rasa, tanpa khabar berita, sms sekalipun. Dalam tempoh itu, sms saya sangat jarang dibalas, telefon apelagi, tidak berangkat, pernah katanya sibuk dengan urusan kerja.

Kehidupan saya untuk 6 tahun ini banyak dikongsi bersama dia. Dia banyak mengajar saya erti kesabaran, memahami dan menghormati kehendak orang lain, bersikap positif dalam banyak hal. kalau disebutkan memang terlalu banyak perkara yang kami kongsi bersama. Dan saya rasa dia lebih memahami diri saya lebih dari diri saya sendiri.

Untuk kamu wahai teman, saya tahu sebenarnya kamu menghadapi waktu-waktu yang sukar sebelum ini dan mungkin sekarang masih lagi. Percayalah saya masih ada lagi disini sama seperti dulu, tidak pernah lari dari menjadi diri saya sendiri. Kita masih lagi boleh bercerita,bergurau senda dan bernyanyi bersama-sama.

Maafkan saya kerana saya pernah tidak cuba memahami situasi awak sebelum ini. Menyalahkan awak kerana tidak ada bersama-sama saya ketika saya menghadapi waktu-waktu yng sukar.

Tulisan pagi hari ini saya ingin menyatakan saya rindu pada semua perkara yang pernah kita kongsi bersama, masakan awak, kari ayam,sup ayam, nasi ayam dan trifle sedap awak itu. Dan yang pasti, bebelan awak pada semua kedegilan-kedegilan saya.

Saya gembira untuk berita gembira awak itu, saya doakan semua yang terbaik untuk awak sekeluarga, terutama nyawa baru yang bakal lahir untuk menjadi penyeri kehidupan awak suami isteri. Ameen....

Saya rindu.....






10 comments:

  1. berat jugak laa...

    tulisan fadd bila dibaca, mcm wanita melayu terakhir juga...

    sy juga gembira utk dia...

    ReplyDelete
  2. berat jugaklah wei.. ko ingat senang ke nak revealed bab2 feeling neh...kalo sket2 tu oklah.. ni aku rase pjg gak aku berfeelin.. hemmmh

    ReplyDelete
  3. betul berat. maintain jambu yo!

    ReplyDelete
  4. 'SEORANG' not seoarng

    ReplyDelete
  5. berat sangat sampai tersilap eja tu

    ReplyDelete