Tuesday, July 27, 2010

Ikan Sembilang dan Siput Sedut

Mana satu yang menjadi faveret aku??... dua2 ok. tapi yang paling penting ikan sembilang tu dimasak asam pedas dan siput sedut tu dimasak lemak cili padi. Pagi ahad lepas, aku ngn mizz julie pergi menziarah kawan dgn maknya yang baru kehilangan ayah. 'Al-fatihah'. Dalam perjalanan nk mencari rumahnya, kami terjumpalah satu kedai makan yang ibaratnya seperti menggoda tekak ku...sejak tu aku dah pasang niat nak benti makan kat situ lepas balik dari umah kawan tu. Ramai jugak orang dan aku rase mesti tempat ni famesss...
Kedai ni terletak di kg. Pasir, tampoi JB (kalau xsilap Jln. Dato' Musa).
Alkisahnya, aku pernah menyewa di kwsn ni, mase tu aku berkeja sebagai pembantu perangkaan di Jab perangkaan N. Johor, lbh kurang 5/6 thn dulu. Tapi masa tu, kedai makan ni kompem belum wujud, kalo tak, kompem jugak aku yang dok melepak hari2 kat kedai tu...hehe
Specialty kedai makan ni, asam pedas ikan sembilang, ada jugak ikan mayong@ikan duri, ikan pari pun ada. Lagi satu, siput sedut masak lemak cili padi. Yang syoknya kuah lemak siput sedut ni sgt pekat..habis aku hirup kuah dia...huhu..ikan bakar die pun cam menyelerakan..rencah ikan bakar die mcm lain dr yang lain aku tengok..tapi x pulak aku sambar sekor ikan..sbb tgok asam pedas ngn siput je aku rase dah cukup...
so...aku attached ape yang patut buat tatapan koang...



Rupa kedai makan dari sisi kiri


Rupa kedai makan dari sisi kanan


Lauk santapanku..nyum...nyum


Siput sedut lomak cili padi & asam pedas ikan duri

9 comments:

  1. adoii kecur...kecur.....slruppp

    ReplyDelete
  2. ko dan makanan mmg x bleh dipisahkan....kalo ko xde mood nk mkn tu mesti something wrong. Kuah lemak siput tu terbaikk,asam pedas pun ok..harga, not bad, kalo jual kt kl bleh lingkup kedai lain....hahahaha

    ReplyDelete
  3. oh oh oh... aku dh la posa... makan tuh plak sedap.. isk isk isk...

    ReplyDelete
  4. hmm, lama x mkn siput sedut

    ReplyDelete
  5. adus...tergodenye tgk sipot sedot tersebot....

    ReplyDelete
  6. perghh.. marvelous.. tgh pic dah tau thp kesedapan lauk tu.. kalo dipesan dgn ABC spesel (ada aiskrim kat & wafer), mesti maarriiii...

    ReplyDelete
  7. wehh fadd, jahat aaaa..mana ku nak cari nih????

    aku suka siput sedut

    ReplyDelete
  8. sodapnyerrr siput sedut tewww.. nyot nyot

    ReplyDelete